O uczestnictwo w Projekcie mogą ubiegać się pracownicy jednostek administracji publicznej zajmujący się tworzeniem i opiniowaniem regulacji prawnych, w tym uczestnicy aplikacji legislacyjnej oraz osoby pełniące funkcje zarządcze, wspierające proces legislacyjny. Projekt skierowany jest do trzech grup uczestników:
1. Pracowników o mniejszym doświadczeniu legislacyjnym, w szczególności:
- legislatorów,
- uczestników aplikacji legislacyjnej,
- nie legislatorów, (w tym także pracowników tzw. departamentów merytorycznych) realizujących zadania w ramach procesu legislacyjnego,
– posiadających nie więcej niż 3 lata doświadczenia w wykonywaniu zadań z zakresu legislacji
2. Pracowników o znacznym doświadczeniu legislacyjnym, w szczególności:
- legislatorów,
- uczestników aplikacji legislacyjnej,
- nie legislatorów, (w tym także pracowników tzw. departamentów merytorycznych) realizujący zadania w ramach procesu legislacyjnego,
– posiadających co najmniej 3 lata doświadczenia w wykonywaniu zadań z zakresu legislacji
3. Kadry zarządzającej jednostkami organizacyjnymi uczestniczącymi w procesie legislacyjnym tj.:
- kierowników, zastępców kierowników jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za obsługę prawną,
- kierowników, zastępców kierowników jednostek organizacyjnych (tzw. merytorycznych) uczestniczących w procesie legislacyjnym.
Programem szkoleniowym zostanie objętych łącznie 330 osób.
W ramach projektu zorganizowane zostaną dwa warsztaty – wstępny i podsumowujący dla kadry zarządzającej urzędów (sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, szefów urzędów centralnych, dyrektorów generalnych oraz dyrektorów biur legislacyjnych/prawnych i ich zastępców) propagujące możliwe usprawnienia w zakresie organizacji i przebiegu procesu legislacyjnego oraz promujące kulturę współpracy międzyresortowej w procesie legislacyjnym.